Članovi: Baby Dooks (David Vurdelja), Bizzo (Pero Radojčić)
‘Sick Rhyme Sayazz’, (u doslovnom prijevodu “oni koji govore bolesne rime”) ili ako vam je lakše izgovoriti – ‘Bolesna braća’ novi su izvođači na Menart etiketi, ali na hrvatskoj su glazbenoj sceni već poznato ime. Štoviše, oni su pioniri hrvatske hip-hop scene, a zajedno sa svojim žanrovskim kolegama – hip hop “velikanima” Tram 11, sastavni su dio Blackout Crew-a popularne zagrebačke ‘Stojedinice’. Kao i Tram 11, debitirali su na hip-hop kompilaciji ‘Blackout Project: Project Impossible’ pjesmom ‘One-O-One’. Album je objavljen 1997. pod patronatom emisije ‘Blackout Rap Show’ zagrebačkog Radija 101, a za “One-O-One” napravljen je i spot u režiji Tomislava Fiketa. Za njihov prvi oficijelni singl ‘Blowin’ up your sector’ na kojem gostuje D’Knock snimljen je spot u režiji Zorana Peze, a isti je na godišnjoj top listi Hit Depo-a ’97. bio na sjajnom 10.-om mjestu. Kao bonus track, ‘Blowin’ up your sector’ nalazi se na njihovom prvom albumu ‘Lovci na šubare’. Zbog svojih originalnih i duhovitih rima, ali i spretnih producentskih zahvata Bolesna braća česti su gosti na albumima drugih glazbenika. Jedan od prvih koji su prepoznali njihovu kvalitetu bio je Dino Dvornik na čijem su albumu ‘Enfant terrible’ gostovali u pjesmi ‘Fjaka’. Kao što je to uobičajeno među rapperima, Bolesna braća najčešće surađuju s kolegama glazbenicima koji djeluju u istom glazbenom žanru. Tako se Bizzo i Baby Dooks pojavljuju u Renmanovoj pjesmi ‘Stilska mafija’ i na albumu Nereda i Stoke ‘Spremni za rat’; Baby Dooks kao producent i gost u pjesmama ‘Zeleno, zeleno’ i ‘Porno’, a Bizzo u pjesmi ’199 deva’. Osobito valja istaknuti suradnju s grupom ‘Tram 11′ na njihovom nadasve hvaljenom debut albumu ‘Čovječe ne ljuti se’, točnije na prvom singlu ‘Malu na stranu’ te u hit pjesmi ‘Lagana Tema (Znate Kak’ Se Furamo)’ sa kompilacije ‘Lagano Lagano 2 godine kasnije’. Na istoimenom albumu grupe Divas Baby Dooks se pojavljuje kao producent, a u pjesmi ‘Euforija’ daje i svoj vokalni doprinos. Kao dodatan talenat ovog svestranog dueta valja istaknuti izradu TV špica, primjerice one za HTV-ovu emisiju ‘Iznad obruča’. Velika većina će ih svakako još dugo pamtiti po oficijelnoj Coca Colinoj himni ‘Zabi gol’ hrvatske reprezentacije za svjetsko nogometno prvenstvo u Francuskoj. Strani hip-hoperi također poznaju i priznaju rad Bolesne braće. Za vrijeme gostovanja Das EFX-a, Jeru The Damaja i OC & BIG L-a u Hrvatskoj, Bolesna braća bili su predgrupa, a zajedno sa Tram 11 kao predgrupa nastupili su i na nedavno održanom koncertu grupe Public Enemy u Ljubljani. Nakon višemjesečnog snimanja i dugotrajnog najavljivanja Bolesna braća su početkom srpnja objavili svoj samostalni debut album ‘Lovci na šubare’. Prvi singl s albuma bio je svima dobro znana i vrlo popularna duhovita zezalica ‘Čiča miča’ koja je još početkom godine velikom brzinom osvojila eter. Drugi, aktualni singl koji je također postao veliki ljetni hit su ‘Lovačke priče’. Krajem kolovoza snima se i spot za ovaj singl i to u režiji Gorana Kulenovića koji je režirao i otkačeni prvi spot ‘Čiča miča’. Duhovite rime na albumu ‘Lovci na šubare’ plod su (bolesne) mašte Bizze i Baby Dooksa, a producirali su ih mladi, izuzetno talentirani producenti Koolade (4 pjesme) i Dash (4 pjesme), inače zaslužni za kompletnu produkciju prvog albuma grupe Tram 11, te sam Baby Dooks (5 pjesama). Po jednu pjesmu na albumu producirali su DJ Frx i D’Knock, svoj su vokalno-tekstualni doprinos dali Tram 11, DJ Phat Phillie i Nered, a skitove je napravio poznati londonski DJ 279. Ovaj se album zaista ne isplati “pržiti” ili presnimavati jer samo originalna verzija CD-a i kasete u omotu sadrži fantastični “lovački rječnik” kojim “lovci” Bizzo i Baby Dooks djelomično objašnjavaju značenje svojih bolesnih umotvorina, tako da biste bez tog integralnog dijela albuma ostali prikraćeni za razumijevanje ključnih izraza kao što su “tokofulihafner”, “čibukarica” ili “šlikerdund”. I dok se njihovi zagrebački “kolege po mikrofonu” (termin Srđana Brajčića) uglavnom bave socijalnim temama i obračunavaju se s mafijom, kriminalom i siromaštvom, Bolesna braća nude svoj veseliji pogled na svijet. Daleko od toga da zatvaraju oči pred evidentnim problemima našeg društva. Dapače, u pjesmi ‘Ozbiljna’ kažu da nas je već stigao sudnji dan, dok u “Nuklearnoj” duhovito ali i sarkastično opisuju kako se godine 2001. poslije nukelearne katastrofe “ono malo preživjelih polu-ljudi bori za opstanak”. No, evidentno je da se braća puno bolje snalaze u sex terminologiji okruženi hrpom lijepih žena (“….Bolesna braća jako vole seks, daju keks svakoj dabrici što pije to na eks…”).
A što je rekla glazbena kritika?
… Baby Dooks i Bizzo napravili su sjajan hip hop album, fenomenalne produkcije, genijalnih podloga, bolesno dobrih tekstova i nekoliko superdobrih gostovanja….
(N.K., Glas Slavonije)
…sjajna produkcija, šarolike glazbene podloge, duhovito repanje….ploča “Lovci na šubare” isporučuje jamačno nekoliko antologijskih hip hop numera…
(Srđan Brajčić, Novi list)
Bolesna braća briju urbanu, modernu, kvartovsku zagrebačku priču, skenirajući svakodnevne situacije, socijalne, ljubavne, poremećene i nevjerojatne. U tome su vrlo moćni, stvari su im dorečene, jasne i duhovite…
(Nenad Pepić, Narodni list)
Zaista zanimljivi, ali i bolesni tekstovi s izmišljenom terminologijom i karakterističnom zajebancijom, vrlo dobra glazba i kvalitetna produkcija.
(Dubravko Jagatić, Slobodna dalmacija)
…Za prvi album i to još hrvatski zaista obećavajuće, a za glazboljupce ohrabrujuće.
(Kruno Bošnjaković, Internet Monitor)
U svakom slučaju, Bizzo i Baby Dooks su na najboljem putu da postanu nacionalni heroji urbane moderne mlađe publike, čemu u prilog svjedoči i činjenica da se njihov album prvijenac u samo mjesec dana prodao u više od 2000 primjeraka. Obzirom da ih je široka publika odlično prihvatila, a i kritičari ih gotovo jednoglasno hvale, očito je da se radi o rijetkom slučaju na hrvatskoj glazbenoj sceni.
U ožujku 2003. godine u studiju Morris im se pridružuje newyorški rapper Afu-Ra, koji Dooksu uzvraća suradnju, pa se tako Afu-Ra pojavljuje u pjesmi ‘Radio Fanfara’, naslovnom singlu s novog albuma. Osim Afua na pjesmi su sudjelovali i Sammy Deluxe iz Njemačke, te Busta Flex iz Pariza čime ova pjesma postaje prava oda internacionalnoj suradnje jer je odrepana na čak 3 jezika. Još jedna pjesma na albumu diči se internacionalnom notom a to je ‘Socialized’ u kojoj se pojavljuje Patrick Vincent. Njihovi hip hoperski korijeni su neupitni, ali Bolesnici su odavno izašli iz «zadanih», nepisanih hip hop okvira. Osobenjaci u svakom smislu uspjeli su se nametnuti vlastitim stilom, genijalnim idejama i odličnom produkcijom.
‘Bolesnici’ su na Porinu 2004. godine s albumom ‘Radio fanfara’ bili nominirani u kategoriji ‘najbolji album urbane klupske glazbe’, a na dodjeli godišnje glazbene klupske nagrade ‘Zlatna koogla’ i također su imali svoje nominacije. U očekivanju njihovog novog uratka…
Nakon 7 godina diskografske stanke, vratili su se ozbiljniji, ali jednako atraktivni i „svoji“… Album ‘Veliki umovi 21. stoljeća’ su svi s nestrpljenjem očekivali. Gosti na albumu ‘Veliki umovi 21. stoljeća’ su: Maya Azucena, Kristijan Beluhan, Edo Maajka, Ida Prester, Dino Dvornik, Gidra iz Connecta te velika rap legenda Son Doobie iz Funkdoobiesta. Pjesme su o temama koje nas svakodnevno okružuju, od bračne nevjere, dizanja kredita, frustracije starih muzičara koji pokušavaju napravit hit, nabrijanih klinaca koji bi uspjeli u rap svijetu, o voajerizmu, životu u gradu, i mržnji prema političarima.. Produkciju potpisuje Dooks (osim pjesme ‘Mali majmun Čita’ koju je producirao Koolade), a Bizzo je bio zadužen za ideje, a zajedno su napravili tekstove.